A Zalaegerszegi Család- és Gyermekjóléti Központ szakmatámogató munkatársa, Tóth Zsuzsanna által szervezett szakmai nap témája az érintett szakemberek részéről is folyamatos tanulást kívánó figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar volt. A rendezvény vendégei a jelenséget és kezelését öt aspektusból, interdiszciplináris megközelítésben láthatták: pszichiátriai-pszichológiai, rendszerterápiás és kiegészítő terápiás, pedagógiai és gyógypedagógiai, szociális és művészetterápiás tárgyú előadásokat hallhattak. A szakmai konferencia célja volt, hogy hozzájáruljon a szakmai gondolkodás és az együttműködés fejlődéséhez.
A rendezvény klinikai szakpszichológus előadója a jelenséget a gyermekpszichiátriai gondozás szemszögéből mutatta be. Előadásában a gyógyszeres kezelés típusai és a kezeletlen ADHD vonzatai – társuló megbetegedések, hosszú távú személyiséget romboló hatások – jelentek meg hangsúlyosan.
Az ADHD kezelésében ugyancsak érintett oktatás oldaláról szaktanácsadó-mesterpedagógus volt előadója a rendezvénynek, aki a pályája során a témában – szülőkkel, gyermekekkel, pedagógusokkal való együttműködése alatt – szerzett sokéves tapasztalatait mutatta be előadásában, esetismertetőiben.
A pszichopedagógus szakember beszédében az érintett gyermekekkel a közoktatási intézményben megvalósítható terápiás lehetőségekbe nyújtott betekintést.
A szervező intézmény szakmatámogató munkatársa előadása fókuszában az érintett családok mindennapjainak bemutatása és a szociális munkás gondozási folyamatban betöltött szerepe, tapasztalatai és lehetőségei voltak. Az előadása zárásaként egy érintett háromgyermekes édesanyával készült interjú részleteit osztotta meg a vendégekkel.
A szakmai nap zárásaként művészetterapeuta szakemberrel készített riportot tekintették meg a program vendégei. A művészetterápia összehangolja a művészet kifejező eszközeit és a terápiás hatótényezőket, a kreativitásra, szabad önkifejezésre, biztonságos és bizalmas környezetre helyezi a hangsúlyt. A terápia nagy előnye, hogy csoportban is zajlik, amelynek miliője, kommunikációs rendszere és légköre támasz és szabályozó közeg a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral érintett gyermek számára.